پاورپوینت بررسی استراتژی های مدیریت تغییر شامل تحلیل جامع و گام به گام انواع روش های مدیریت تغییر در سازمان ها است. این پاورپوینت به بررسی نوسانات فصلی، مدل سازی در سری های زمانی، روشهای سببی، پیشبینی تقاضا با روشهای ترکیبی، و ارزیابی مدل های پیش بینی می پردازد. همچنین تکنیک های مختلف محاسبه نقاط سر به سر برای محصولات مختلف و استفاده از رگرسیون خطی و غیر خطی برای پیشبینی تقاضا توضیح داده شدهاند. این ارائه با استفاده از مثال های واقعی و جداول مربوطه، به درک بهتر مباحث کمک میکند و ابزارهای عملی را برای مدیران فراهم میسازد تا بتوانند تغییرات را به طور موثر مدیریت کنند.
روش نوسانات فصلی :
تقاضای برای برخی از کالاها دارای نوسانات فصلی است . بدین معنی که با تغییر فصول تغییر می نماید . البته منظور از فصل فقط دوره های سه ماهه سال نیست ، بلکه نوسانات گاهی به طور ماهیانه و هفتگی است . برای مثال ، تقاضا برای کارت تبریک در ایام نوروز افزایش می یابد . بنابراین می توان گفت ، میزان تقاضا برای این کالا ، نیز دارای نوسانات فصلی است . برای پیش بینی تقاضای کالاهای دارای نوسانات فصلی ، ابتدا باید بر اساس روش حداقل مجذورات به پیش بینی تقاضا پرداخت . سپس نسبت تقاصای واقعی را به تقاصای پیش بینی شده را محاسبه نمود . یا به عبارتی ضریب را برای هر یک از دوره ها محاسبه نمود . پس از آن میانگین ضریب فعلی یا هر دوره را محاسبه نموده و میزان پیش بینی تقاضا ام را در آن ضرب نمود . سپس تقاضای کل سال آینده را پیش بینی کرد .
مثال :
میزان فروش بستنی زمستانی در سه سال گذشته به شرح زیر است . با استفاده از روش نوسانات فصلی به پیش بینی تقاضا برای سال آینده بپردازید .
زمستان پاييز تابستان بهار زمستان پاييز تابستان بهار زمستان پاييز تابستان بهار فصل |
90 80 60 40 80 60 40 30 70 50 30 20 فروش |
حل : ابتدا باید بر اساس معادله خط حداقل مجذورات به پیش بینی تقاضا پرداخت . حداقل مجذمرات برای مثال فوق ، عبارتست از : سپس باید نسبت تقاضای واقعی را به تقاضای پیش بینی شده را تعیین نمود . یا به عبارتی ضریب را برای حرکت از دوره ها محاسبه نمود .
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 27
مطالب مرتبط