شرح مذاکرات شبیه سازی شده کنفرانس 1999
P.A.Farrington, H.B.Nembhand, D.T.Sturrock, and G.W.Evans, eds
مقصود مخصوص شبیه سازی الگوی بهره وری ساختمان تونل
K.C. Er Siri Fernandi مدیریت دارایی و عمومی کارهای سرویس فاضلاب 14 323-115 Avenue Edmonton AB CANADA T5M 388 | Simman M.AbouRizk Janaka Y.Ruwanpara قسمت داخلی و محیطی مهندسی 220 داخلی / برقی ساختمان مهندسی دانشگاه آلبرتا Edmontom AB CANADA T6G2GT |
خلاصه
سودمندی ساختمان پروژه ای کامل است که دست یافتهایی برای شبیه سازی کاربرد آن در ساختمان این مقاله شرح و توصیفی است که مقصود خاص آن الگوی شبیه سازی تونل سازی است برای گسترش مبناهایی که در طرح تونل سازی انجام داد، قسمت کارهای عمومی شهر ادمونتون برای حفاظ تونل با ماشینهای حفار. عملکرد تونلها و شرح آنها، سپس الگوی تونل و اجزای آن نشان داده شده در نتیجه احداث برای الگویی با استفاده از نمایش داده و امتحان الگو و تحلیل ساختمان قومی و جریان آنها که ارائه شده. در آخرین تزیین الگوی تونل هستند چیزهایی که بطور خلاصه شرح داده شده است.
مقدمه
امروزه مراکز شهرها هستند در حال منازعه با فواصل همچون ازدحام ترافیک و کم کردن سطح خای خالی و افزایش درخواست برای سازماندهی آنها . در نتیجه، گسترش شهر می بایست با توسعه دادن و بهره بدن از تونلهای متناوب و بیشتر است.
تونلها می توانند در موارد و کارهای متنوعی بکار گرفته شوند شامل متروها، کاربرد در راهروهای سرپوشیده و راههای فاضلاب معمولاً در اصطلاح، تنول سازی می تواند شرح داد. محل حفاری در یک محدوده وسیع واقع در زیر زمین در بخش کارهای عمومی شهر ادمونتون (CE) انجام داد.
بیشمار پروژه تنول سازی در مدت پنج دوره ده ساله CE شروع کرد به توسعه نظریه فنی در تونل سازی در مدت کوتاه در سال 1950 شروع کرد با تونل سازی دستی. در سال 1965 یک تونل بدون حفاظ ساخت توسط ماشین حفار (TBM) (همچنین نامیده می شود: عنکبوت خال سیاه). بعد از ده سال CE خریداری کرد اولین ماشین TBM حفاظ دارنده و بعداً دوباره خریداری کرد چهار تا دیگر از آنها. استفاده از TBM بالا می برد توانایی ساختمان تونلهای TBM را با حفاری به بزرگی و ضخامت 8/6 متر. این مقاله توضیح می دهند مدلها و تحلیل در محل تونلسازی برای حفاظ کردن تونل توسط ماشینهای حفار و استفاده از الگوی هدف مخصوص تونل با این طرح. مدل بنیان گذاشته مخصوص قصد شبیه سازی مفهومهای شرح داده شده در آبوریزیک و هجر (1998).
ساختمان تونل در استفاده از TBM
پروژه های تونل سازی با استفاده از TBM حفاظ کننده شامل فعالیتها و مراحل زیر است:
1-حفاری و پشتیبانی در کارهای بدنه
2-حفاری و پشتیبانی در برش زیرین و عقب تونل
3-حفاری در تونل
4-خاک مقابل برای جلو تونل
5-بالا بردن خاک در مرحله فرو شدن و آسیاب کشتن
6-خط کشی در تونل
7-توسعه دادن سرویسهاع و دنبال کردن خط ریل
8-حفاری و پشتیبانی در برداشت بدنه
بجز برای فعالیتهای مراحل 1 و 2 و 8 در بالا، اینها در کار چرخه ی ساختمان یک تونل تکرار می شوند. هدف از پیش نقشه کشی تهیه کردن کمترین چیزهای نیازمند در طول وقوع کار درست و کامل ساختمان است. هدف از رفع کردن زمان انتظار بهینه سازی وسایل و کار ساختمان است.
پیشرفت در عملکرد تونلسازی بستگی دارد به پیشروی فعالیتهای تونلسازی که بین کارهای بدنه و سطح مقابل آن است. برای امر بهینه سازی عملکرد تونلسازی، تمامی فعالیتها باید هماهنگ با هم باشند تا کمترین تاخیر وجود داشته باشد بین هر کدام از وقایع تا آخر.
حفاری در تونلهای با نوعی از ماشینهای سپردارنده مولز انجام می پذیرد. سپرها تاسیس می شوند بطور موقتی برای پشتیبانی برای بخشهای جلوی تونل و اطمینان منطقه کار برای گروه وجود دارند و نوع ماشینهای حفار: ماشینهای سپردار جلوباز و ماشینهای سپردار جلو بسته. ماشینهای جلوباز ماشینهایی هستند که عموماً بکار گرفته یم شوند در خاکهای محکم با پایداری و استحکام غیرقابل ملاحظه . در حالت و وضعیت خاکهای رونده مثل رسوبی یا شنی، یک ماشین جلوبسته سپردار استفاده می گردد. یک ویژگی مهم در TBMها سرعت حفاریشان بستگی دارد به حالت خاک و میزان قدرت موتور (اسب بخار) TBM. دیگر خاصیت مهم که در حرکت طولانی است که تعیین یم کند که اغلب، TBM احتیاج دارد که دوباره خاموش و آغاز بکار کند.
کار حمل کردن خاک شامل حمل و نقل و مصرف خاک خراب شده برای سطح تونل و بدنه و جاهایی که برای تسطیح کردن و صاف کردن. خاک خراب شده می تواند بطور افقی هل داده شود توسط تونها یا نوارهای منتقل کننده. معیار بعدی بستگی به محل و وضعیت تونل. نوارهای منتقل کننده مزیتشان این است که در حال حمل کردن هستند بطور پیوسته خاک برداشتی سیستم را. بهرحال، آنها نوعی اند که احتیاج به نگهداری زیاد دارند. ترن کشیده ایم شود با قدرت کافی و سازگار با حفاری بیشتر و راههای بارگیری و مناسب با بیشتر همه اندازه تونلها. ترنها می توانند همچنین مناسب باشند برای ماشینهای قوی برای حمل و نقل کارگران و نگهداری ریلها.
بسته به متراژ تونل، از سیستم تک راه یا دو راه می تواند استفاده شود. در بیشتر حالات، یک رداه که تغییر سیستم داده بکار گرفته می شود تا برش زیرین که اجازه می دهد چندین ترن به بخش و قسمت برود در یک راه. کارهای بدنه تونل بکار گرفته می شود برای برگرداندن خاک و حمل و نقل و ساختمان فلزی و کارکنان. خاک می تواند بالا برود با یک انداختن، یک سطل محکم، (clam shell)، یا یک جرثقیل گنتری. این سطلهای محکم نوعی هستند که استفاده می شوند در تونلهای کم عمق. در تونلهای با عمق متوسط (10 تا 20 متر) گنتریها یا جرثقیلها هستند که به صرفه است و در تونلهای عمیق نیز (بیش از 30 متر) یک قفس یا Skip استفاده می شود با نوک قالبش برای بالا بردن و کشیدن و خراب کردن.
نوعهای دوم بزرگتر، از سیستمهای نگهدارنده تونلها شامل می شود که هرکدام (1) دندانه ای و کند یا (2) قطعات سخت. روش دنده و آهسته دارد یک رکورد در اجرای بالا در یک متنوع از حالتهای زمین. در طول نصب دنده و خاک در محیطی به آهستگی از هم جدا می شوند. سیستم دنده ها و کند هماهنگ می شود با عملهای مقدماتی سیستم ریلها.
فرمت فایل: WORD
تعداد صفحات: 22
مطالب مرتبط